یک پاسخ کوتاه ترکتباران افغانستان به چرندیاتی آقای دکتر هارون امیر زاده
قلیچ ارسلان قلیچ ارسلان

                              

اخیرا سایت آژانس خبری کوکچه و سایر سایت های خبری مضمون توهین آمیزی را تحت عنوان ( روایتی از شکل گیری ائتلاف احمد زی – دوستم در ارگ کابل ) به قلم هاون امیر زاده بدست نشر سپرده ، که انتشار آن باعث تاثر عمیق و انزجار شدید اکثریت ترکتباران افغانستان در داخل و خارج کشور گردیده است .                       

با درد و دریغ فراوان این آقا که متاسفانه از جمله کادر های برجسته و حرفه ای ح ، د ، خ ، ا ،  منشی و مربی یکی از نواحی سازمان جوانان در شهر کابل نیز بود و اکنون با آن همه باور و وابستگی ها گذشته خویش پشت کرده و نول پاک میکند ، با یاوه سرایی های کودکانه و موضعگیری های ناسالم ، نتوانسته است کینه و نفرت بی پایانی که با ترکان افغانستان و جهان در گند و لجن فکری خود انباشته آنرا مهار کند  ، سخت تکان دهنده و قابل مکث و تاسف است .                                               

اگر آقای امیر زاده عقده حقارتی از دوران کودکی و یا نوجوانی خود از ترکان کشور در دل دارد و خواسته با نشر چنین مضمون آکنده از دشنام و شایعه پراکنی خود را تسکین روانی بدهد حرف کاملاً جدا است ! اکاذیب ، روایت سازی های دروغین و توهین به یک قوم و استعمال کلمه (  کله خام  ) به ترکان افغانستان به جرم وحدت با برادران پشتون ، سخت نفرت انگیز و تهوع آور است .                                     

سوال در اینجاست که این دکتر پوچ مغز از کدام انستیتوی تربیتی جهان سند فراغت دکترا را بدست دارد که شمه ای از اخلاق اکادمیک در نوشته او به ملاحظه نمیرسد ؟ او چرا با چنین گستاخی و بی حیائی قومی را مورد اهانت قرار داده ، که در طول صد ها سال حکم روایی خویش در نیم قاره هند ، کشورهای حوزه مدیترانه شرقی ، شبه جزیره عرب آسیای مرکزی ، ایران ، کشورهای شاخ افریقا و اروپای شرقی مصدر خدمات بس بزرگ علمی و فرهنگی به جامعه بشری و بخصوص جهان اسلام گردیده است ؟ آیا او نمیداند که سلجوقی ها غزنوی ها ، خوارزم شاهیان ، تیموریان ، بابری های هند ، تیموری های هرات ، صفوی ها ، شیبانی ها ، افشاری ها ، قاجاری ها ، اشتر خانیان ، امپراطوری بزرگ عثمانی و غیره مربوط به کدام قوم و طایفه جهان است ؟ آیا صد ها و هزاران دانشمند ، شاعر و نویسنده منحصر به فرد جهان ، چون بوعلی ها ، فارابی ها ، مولانا ها ، بیدل ها ، خوارزمی ها ، نظامی ها ، صائب ها ، نوایی ها ، الغ بیگ ها ، امیر خسرو ها ، گوهر شاد ها ، پروین ها ، شهریار ها و صد ها و هزاران دیگر از میان این قوم و تبار سر بلند ننموده است ؟                  

همه میدانند که مردم دلیر افغانستان اعم از پشتون ها ، تاجیک ها ، هزاره ها ، اوزبیک ها ، ترکمن ها ، بلوچ ها ، نورستانی ها ، اهل هنود و غیره در طول سده های گذشته با اشتراکات زبان ، زمین و زندگی با همی رفته رفته خصایل مشترک ملی پیدا نموده و گام های استوار به سوی وحدت و همبستگی ملی که یکی از مؤلفه های اساسی ملت سازی به شمار می آید برداشته اند . هیچ قدرت شیطانی در جهان نمیتواند که مردم شریف ما را از هم جدا سازد . آنانی که به دستور دشمنان مردم افغانستان با نشر چنین اکاذیب ، یاوه سرابی های فتنه انگیز و دشنام دادن ها زوزه میکشند ، تا وحدت و همبستگی ملی مردم میهن ما را خدشه دار سازند ، هرگز به این آرزوی شوم و ناپاک خویش پیروز و نایل نخواهند شد و این آرمان شیطانی را با هزاران نفرین با خود به گور خواهند برد .                                                      

ائتلاف محترم ستر جنرال عبدالرشید دوستم درستیز وال قوای مسلح کشور با محترم دکتر اشرف غنی احمد زی شخصیت بزرگ علمی جهان و کاندید مقام ریاست جمهوری افغانستان هیچ ارتباطی به مداخله کشور های ترکیه ، ازبکستان و یا به زعم او فعالیت گسترده و تلاش های پیگیر پان ترکیست های جهان ندارد .                    

شخصیت های ضعیف النفس ، کاسه لیس و مزدوری چون امیر زاده ها اند که به دستور باداران آخوندی خویش رزیلانه سعی و تلاش دارند تا فضای بی اعتمادی میان اقوام مختلف کشور را بیشتر از پیش تقویت بخشیده و زمینه زندگی صلح آمیز را به توده های رنجدیده کشور ما تنگ تر سازند .                                                    

همه به خاطر دارند همین امیر زاده ها بودند که به دستور نظام فاسد آخوندی ایران صرف به خاطر استعمال یک کلمه و واژه دانشگاه و پوهنتون در کشور فاجعه آفریدند و چه ماجرا های تکان دهنده و دلخراشی را برای هفته ها و ماه ها در شهرهای کابل ، بلخ ، قندهار و جلال آباد برپا کردند ، که متاسفانه خاطرات تلخ آن سال های درازی در اذهان جوانان ما باقی خواهد ماند و پروسه همبستگی و وحدت ملی را در افغانستان عزیز ضعیف ، کند و خدشه دار نموده است .                                     

انتخاب محترم جنرال دوستم به حیث معاون اول محترم دکتر اشرف غنی احمد زی کاندید مقام ریاست جمهوری کشور بار دیگر آتش کشنده و مرگ باری را به خرمن هستی این اوباش های فرو مایه افروخته و آنها را به چنین یاوه سرایی ها ، هرزه گویی ها و به هر سو دندان تیز نمودن ها ناگزیر ساخته است .                             

یقین کامل داریم ائتلاف های انتخاباتی که بین کاندید های مقام ریاست جمهوری سال 2014 افغانستان به وجود آمده است ، به مدد پروردگار بزرگ عالمیان پیامد های  مثبت ، بارز و چشمگیری در قبال خواهد داشت و فضای اعتماد و همدیگر پذیری را میان اقوام مختلف افغانستان تقویت و مساعد خواهد نمود و به مشت کوبنده و مرگ باری بر دهان امیر زاده ها این جیره خوران آخوند های ایران و دشمنانان حقیقی مردم افغانستان مبدل خواهد شد .                                                                  

 و من الله التوفیق                                                     

26 ماه اکتوبر 2013                                                          






October 27th, 2013


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها